بسیجیان شهرستان کوهدشت

آیت‌الله مکارم شیرازی:

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان‌ها نباید به اعمال خود اعتماد داشته باشند، اظهار داشت: انسان‌ها باید به رحمت الهی اطمینان داشته باشند و به فضل الهی تکیه کنند، چرا که اعمال انسان‌ها لایق پاداش‌های بسیار الهی نیست.

وی با اشاره به اینکه پاداش‌های الهی تفضل درگاه خداست و نه استحقاق، ادامه داد: بین اعمال ما و پاداش‌های الهی موازنه‌ نیست که استحقاق این پاداش‌ها را داشته باشیم، بلکه این پاداش‌ها از فضل و رحمت الهی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه خداوند رحمت واسعه و خاصه دارد که رحمت واسعه شامل تمام افراد شده و رحمت خاصه شامل خواص و مومنان می‌شود، گفت: از مجموعه این سخنان می‌توان فهمید که انسان هر میزان که کار خوب انجام دهد، نباید مغرور شود.

وی با ذکر مثالی در خصوص مشکلات موجود برای بیماران دیالیزی که کلیه آنها از کار افتاده است، بیان داشت: فقط باید یک عمر شکر گذار همین یک نعمت خداوند باشیم و در تمام عمر شکر یک نعمت از نعمات خداوند را نمی‌توانیم انجام دهیم و اگر فضل و رحمت الهی شامل حال ما نشود، به جایی نخواهیم رسید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید از کمک به فقرا، عبادت خداوند و دیگر اقدامات مغرور شویم، تصریح کرد: اعمال ما در برابر نعمت‌های خدا ناچیز است و نکته دیگر این است که اعمال ما به واسطه ابزاری است که از سوی خداوند به ما اعطا شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر با دو مشکل مهم داخلی و یک مشکل خارجی مواجه هستیم، تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم داخلی مسائل مادی و اقتصادی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: علت بروز مسائل اقتصادی ناشی از فشار خارجی، نبودن تدبیر کافی در داخل و سودجویی جمع اقلیت غارتگر است و این سه عامل دست به دست هم داده و تنگناهای اقتصادی را ایجاد کرده و متاسفانه مردم نیز طالب اجناس خارجی شده و این مسئله باعث می‌شود در داخل صنایع ما پیشرفت لازم را نداشته باشند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر روی تقویت تولید داخلی و نام‌گذاری سال از سوی ایشان اظهار داشت: باید از این مشکل که دشمن برای ما ایجاد کرده، فرصت پیشرفت و ترقی را فراهم کرده و با برنامه‌ریزی و تدبیر کارها را دنبال کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم باید صرفه جویی داشته باشند، تصریح کرد: باید جلوی دزدها و ثروت‌اندوزان بی‌رحم گرفته شود و قوای سه‌گانه و همه مسئولان دست به دست هم دهند تا مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی نیز ما با دو مشکل داخلی و خارجی مواجه هستیم، گفت: سایت‌ها، ماهواره‌ها و وسائل دیگر در زمینه تخریب اخلاق و عقاید به صورت دائم فعالیت کرده و کار به جاهای باریک رسیده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اخیرا فردی گفته است که مسئله زنای با محارم اشکالی ندارد، تاکید کرد: آنها تا اینجا پیش آمده‌اند و مقدسات، مسلمات و ضروریات دین را زیر سئوال می‌برند و این افراد یا خود دشمن بوده و یا ابزار دشمن هستند.

وی با انتقاد از اینکه در داخل هم برنامه صحیحی برای مبارزه با مفاسد فرهنگی وجود ندارد، گفت: با خبر شدیم در تشکیلاتی که برای ارشاد اسلامی است فیلم‌هایی از زیر دست آنها در رفته که عجیب است، وقتی برنامه صحیحی در داخل نداشته باشیم مشکلات دو چندان می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: برای حل این دو مشکل داخلی باید دست به دست هم داد و پیگیری کرد.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران و تلاش دشمنان برای محروم بودن کشور از دانش هسته‌ای تصریح کرد: باید در این زمینه با تدبیر عمل کرده و نباید ما در این شرایط جبهه دیگری برای خود باز کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: با دشمنی که در یک جبهه می‌جنگد عاقلانه نیست که جبهه دیگری ایجاد کنیم، ولی برخی‌ها بدون مقدمه برنامه‌های دیگری را مطرح می‌کنند.

وی توجه مردم به دعا را ضروری دانست و افزود: مردم برای باران دعا کردند و خداوند این دعا را استجابت کرد و باید دعا کنیم که در مسائل اخلاقی و اقتصادی و همچنین در مبارزه با دشمن در راه راست حرکت کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه گفت: امیدواریم به برکت فاطمه زهرا(س) خداوند نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرده و همه مسلمانان را در همه جبهه‌ها پیروز بگرداند.


نظرات شما عزیزان:

ali
ساعت15:11---17 خرداد 1391
پایگاه اطلاع رسانی و ارتباط مردمی حاج الهیار ملکشاهیwww.oghyanoos90.ir

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:,ساعت توسط حسام الدین کوشکی| |

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
Design By : Night Melody